Tuesday, February 7, 2012

cerita aku dan dia

Aku hidup bukan utk bersuka ria, aku hidup utk mencari bahagia
berjalan bertemu sekeping kaca, pecah derai hancur tk terkata,
kilau pertama galak rupa dan gaya, batu datang entah dari mana maka pecah jadinya,
cerita tak berhenti di situ,
maka aku teruskn berjalan,langkah kosong membisu,
alam baru aku berjumpa, angin,tanah jauh berbeza,
aku teruskan langkah mencari payung utk berteduh,
terus berjumpalah teduhan yang baik fizikalnyam
namun hidup masih tidak sempurnam bahagia di cari entah di mana,
sabar aku lalui hingga tersungkur terlanggar permata,
detik bermula berkenal sua,
senyum terukir tandanya suka tapi hati sudah diikat rupanya,
langkah jadi batu,tak mampu berundur dan akhirnya
MALAPETAKA !
aku cuba undur masa mahu membetul apa salahnya,
tuan empunya tekad tanpa kata,
senyap, sunyi , diam membisu,
kisah berakhir seketika, bersambung dengan
SYURGA ?
tidak juga jawapan.
dia datang dengan berdua,
aku cuba untuk berjaya tapi kalah tak bahagia,
aku pelik namun itu hakikatnya, aku bisu tidak berfikir,
otak berhenti , tidak BERFUNGSI
APAAKUMEREPEKNI?






No comments:

Post a Comment